Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A new theory and methodology for the application of computer vision methods to the computational analysis of collected, digitized visual materials, called “distant viewing.”
Distant Viewing: Computational Exploration of Digital Images presents a new theory and methodology for the computational analysis of digital images, offering a lively, constructive critique of computer vision that you can actually use. What does it mean to say that computer vision “understands” visual inputs? Annotations never capture a whole image. The way digital images convey information requires what researchers Taylor Arnold and Lauren Tilton call “distant viewing”—a play on the well-known term “distant reading” from computational literary analysis.
Recognizing computer vision’s limitations, Arnold and Tilton’s spirited examination makes the technical exciting by applying distant viewing to the sitcoms Bewitched and I Dream of Jeannie, movie posters and other popular forms of advertising, and Dorothea Lange’s photography. In the tradition of visual culture studies and computer vision, Distant Viewing’s interdisciplinary perspective encompasses film and media studies, visual semiotics, and the sciencesto create a playful, accessible guide foran international audienceworking in digital humanities, data science, media studies, and visual culture studies.