Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Directing Postmodern Theater brings together critical theory and contemporary theater practice to provide valuable tools for directing in today's expansive performance world.Postmodern theater places new and novel demands on stage directors. It is more experimental, and the boundaries of what constitutes a performance have shifted. Dialogue is no longer always the primary mode of communication, and music, sound, movement, and other visual elements are being explored as ways to make meaning onstage.Directing Postmodern Theater identifies the key communications systems at work in the theater: linguistic, visual, aural, olfactoral, and physical. Further, it pinpoints and examines twenty semiotic sign-systems that can be manipulated by directors to bring about meaningful communication. It is also the first book to bridge the gap between theoretical discussions of semiotics and the actual practice of producing theater. For those theories to have an impact, argues Whitmore, they must be linked to the process of transforming a playscript or concept into a living performance. This book fills the gap in practical yet provocative ways, grounding theoretical discussions in examples from specific postmodern productions.