Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The phrase "dude food" likely brings to mind a range of images: burgers stacked impossibly high with an assortment of toppings that were themselves once considered a meal; crazed sports fans demolishing plates of radioactively hot wings; barbecued or bacon-wrapped . . . anything. But there is much more to the phenomenon of dude food than what's on the plate. Emily J. H. Contois's provocative book begins with the dude himself--a man who retains a degree of masculine privilege but doesn't meet traditional standards of economic and social success or manly self-control. In the Great Recession's aftermath, dude masculinity collided with food producers and marketers desperate to find new customers. The result was a wave of new diet sodas and yogurts marketed with dude-friendly stereotypes, a transformation of food media, and weight loss programs just for guys.
In a work brimming with fresh insights about contemporary American food media and culture, Contois shows how the gendered world of food production and consumption has influenced the way we eat and how food itself is central to the contest over our identities.