Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
As a result of rapid advancements in computer science during recent decades, there has been an increased use of digital tools, methodologies and sources in the field of digital humanities. While opening up new opportunities for scholarship, many digital methods and tools now used for humanities research have nevertheless been developed by computer or data sciences and thus require a critical understanding of their mode of operation and functionality. The novel field of digital hermeneutics is meant to provide such a critical and reflexive frame for digital humanities research by acquiring digital literacy and skills. A new knowledge for the assessment of digital data, research infrastructures, analytical tools, and interpretative methods is needed, providing the humanities scholar with the necessary munition for doing critical research. The Doctoral Training Unit "Digital History and Hermeneutics" at the University of Luxembourg applies this analytical frame to 13 PhD projects. By combining a hermeneutic reflection on the new digital practices of humanities scholarship with hands-on experimentation with digital tools and methods, new approaches and opportunities as well as limitations and flaws can be addressed.