Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the creative output of Verena Waffek (*1953 Ehingen) and Hubertus Hess (*1953 Coburg), human imagination and the cultural transformation of both natural and artificial artifacts play a crucial role. Whereas Waffek prefers to enter into fictional situations that she elaborates during a working process into space-encompassing installations, Hess turns found pieces into complex objects.The tile of The Rediscovered Gardens refers to the garden of the art-villa which, as the residence of the prosperous Jewish hop-dealing and banking family Hopf, was once surrounded by a park. Due to a lack of archival material and because of postwar building activity, it is no longer possible to reconstruct the garden. It is a lost garden. It is into this empty space that Verena Waffek and Hubertus Hess insert a jardin artificiel, a both artificial and artistic garden. Hubertus Hess designs richly associative assemblages against the Zeitgeist. Verena Waffek conceives of a planning studio for cactuses, moss and lichen. The remembrance of what has been lost is combined with visions of how gardens could look in the future.The companion volume presents the two artists through texts by Wolfgang Brauneis and Harald Raab, Andrea Dippel and Marian Wild. In addition, it offers extensive series of pictures documenting the site-specific installations that arose in the art-villa.