Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Thomas Kilian untersucht die Ausdifferenzierung von Wissenssystemen in der modernen Gesellschaft anhand von Wissenschaft, Bildung, Journalismus und Medizin. Seine Analyse schließt an die soziologische Systemtheorie nach Talcott Parsons an und erhebt gleichzeitig einen kritischen Anspruch gegenüber der Autorität der Expert:innen. In vier Kapiteln führt der Autor aus, dass vor allem Expert:innen die Deutungshoheit über Informationen zugeschrieben wird, während Erfahrungen und Beobachtungen von Lai:innen in den Wissenssystemen zu kurz kommen. Kilian problematisiert, dass dadurch die beschriebenen Wissenssysteme an vormoderne, hierarchische Strukturen anschließen, und plädiert für mehr soziale Deliberation sowie Partizipation in der Erkenntnisentstehung.