Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Noch in der ersten Halfte des 19. Jahrhunderts war die Donau Ulms wichtigste Verkehrsader nach Osterreich und Sudosteuropa. Mehr als zwei Drittel der Transitguter, die Ulm passierten, wurden von Ulmer Schiffleuten donauabwarts befordert. Wolf-Henning Petershagen schildert, wie dieser klassische Ulmer Erwerbszweig seine Transportleistung im 19. Jahrhundert in zuvor nie gekannte Hohen steigerte, bevor er im Dezember 1896 der Konkurrenz der Strasse und der Schiene erlag. Der Band informiert auch uber den Ulmer Schiffbau, der Zillen zuwege brachte, auf denen bis zu 200 Auswanderer Platz fanden und die am Ende eine Tragkraft von 440 Tonnen erreichten.