Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The authors synthesize the crucial elements within ecumenical teaching of Pope Francis in the context of his references both to Martin Luther and to the broadly understood Lutheran tradition. They examine the historical aspects of the difficult debate about Reformer of Wittenberg and his legacy and also involve the impulses of Francis' predecessors (such as John Paul II and Benedict XVI) which break various stereotypes and prejudices concerning Luther and Reformation research. The ecumenical teaching of Pope Francis is based upon being completely respectful during encounter with the other. This encounter has the character of dialogical testimony which is demonstrated in a extraordinary way through the personal participation of the Pope in the 500th year anniversary of the Reformation. Pope Francis is not just a teacher, but is also an educator. He encourages both Catholics and Lutherans to conversion, to changing their way of thinking about each other.