Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
NL - Dialogue with Light is het verhaal van de allereerste ontmoeting tussen twee belangrijke Belgische naoorlogse schilders: Walter Leblanc (1932-1986) en Jef Verheyen (1932-1984). Beide schilders zijn gegroeid uit de Antwerpse kunstbeweging G58 en leunden dicht aan bij de internationale Zero-beweging. Ze hebben allebei de grenzen van de schilderkunst verlegd. Via de anti-peinture is Leblanc een meester geworden in het weergeven van ruimte en beweging. Verheyen probeerde met zijn monochrome doeken de toeschouwers ontvankelijk te maken en hun innerlijkheid te stimuleren. Ze zijn veel te vroeg gestorven, maar ze hebben zich hun leven lang verdiept in ruimte en licht. Hun werken zijn qua aanpak erg verschillend, maar vertonen ook heel wat overeenkomsten, die in deze beelddialoog duidelijk worden.
FR - Dialogue with Light propose une rencontre inédite entre deux peintres belges majeurs de l'après-guerre : Walter Leblanc (1932-1986) et Jef Verheyen (1932-1984). Issus de la génération anversoire de G58 et proches du mouvement international Zero, tous deux ont poussé la peinture au-delà de ses limites. Avec l'anti-peinture, Lebranc a conquis l'espace et le mouvement. Par ses monochromes qui sensibilisent, Verheyen entendait simuler l'intériorité des spectateurs. Trop tôt disparus, ils ont consacré leur vie à l'espace de à la lumière. Leurs oeuvres, très différents en apparence, entretiennent de nombreuses connexions que révèle ce dialogue en images...