Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The history paintings of Dexter Dalwood (born 1960) mix periods and styles, as he explores recent history and culture while quoting from works by artists as different as Sigmar Polke and Caspar David Friedrich. Dalwood often creates speculative depictions of historically significant locales, from the celebrity-driven--Michael Jackson's Neverland ranch, the greenhouse where Kurt Cobain's body was found, the site of Sharon Tate's murder--to the literary, as in Ezra Pound's Venice or Rimbaud's Africa. Dalwood also delights in contrasting two seemingly contradictory styles within the same painting, a supreme example of which is his portrait of Claudia Schiffer, in which a blonde woman gazing into a hand mirror, rendered precisely in the cartoon style of Roy Lichtenstein, is reflected back as a de Kooning "Woman" painting. This volume accompanies Dalwood's exhibition at the Kunsthaus CentrePasquArt in Switzerland.