Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the light of poststructuralist theory, and with reference to the work of Lacan and Derrida in particular, Catherine Belsey argues that fiction - including poetry, drama and film - is paradoxically the most serious location of writing about desire in Western cultura. Beginning with the celebration of true love in contemporary popular romance, and the reluctant scepticism of postmodern novels, she goes on to explore past representation of passion by Chretien de Troyes, Malory, Spenser, Donne, Keats, Edgar Allan Poe, Tennyson and Bram Stoker. Belsey also discusses the role of desire in the utopian writings of Plato, More and William Morris, as well as its treatment by a range of speculative feminists, from Charlotte perkins Gilman to Marge Piercy.