Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over more than a century of failed education policy, Indigenous peoples have yet to witness a comprehensive Indigenous education program that fundamentally honors the federal trust responsibility of the United States government. This book proposes a distinctly Indigenous framework that demands the expansion of the curricular canon and invites and empowers the Indigenous voice as a powerful entity capable of bridging epistemological divides toward true emancipation within education and learning community contexts. It provides an overview of the history of settler-colonial educational practices in the United States, followed by a specific methodology of five principles that assist educators and educational institutions to respond to these histories and build new, decolonial, Indigenous educational practices. Grounded in Darder's critical bicultural theory, Santos' epistemologies of the South and Paraskeva's itinerant curriculum theory, Torres argues for a counterhegemonic vocabulary and practice that favors learning for collective liberation. The book includes a dialogue with Marcos Aguilar, Executive Director and Co-Head of School, Anahuacalmecac International University, USA, which covers the practical applications of the framework in a school setting.