Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Throughout the nineteenth century a fierce debate about the future of English music was raging in Britain. Just as English music was appearing to advance in quality, the impact of Richard Wagner altered the course of the debate. Alarmed at the Wagnerian influence on English composers, critics expressed relief when that influence appeared to abate, and then presented English music as the antidote to Wagnerian decadence. However, the optimism that England was in a position to lead the musical world was short-lived and a new generation of critics found English composition - with the exception of Elgar - severely lacking. The book identifies themes such as materialism and nationalism that emerged during the debate. It also places the narrative of 'The English Musical Renaissance' within its rightful wider historical context.