Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rond de eeuwwisseling bereidden mensen over de hele wereld zich voor op de millenniumbug, die de wereldeconomie op de knieën zou dwingen. In plaats van een plotselinge ontwrichting gleed de mensheid geleidelijk af naar twee decennia van economische en ecologische onrust, extremisme en verdeeldheid, allemaal tegen de achtergrond van een nieuwe mondiale en digitale beschaving.
Geïnspireerd door John Naisbitts klassieke boek Megatrends uit 1982, gebruikt Salzman haar patroonherkenningstechnieken om de krachten te identificeren die op het punt staan om de komende twee decennia vorm te geven.
Salzman navigeert behendig tussen tijdvakken en legt verbinding tussen het bedrijfsleven, de maatschappij, het consumentisme, familie en entertainment. Haar voorspellingen zijn boeiende lectuur voor iedereen die de vormgeving en het weefsel van het volgende tijdperk wil begrijpen, dat, zo betoogt Salzman, vooral gekenmerkt zal worden door zijn meedogenloze tempo en door technologie gedreven onzekerheid.
Marian Salzman, door Forbes uitgeroepen tot een van ’s werelds top vijf trendspotters, werkt al meer dan drie decennia aan de frontlinie van reclame, public relations en technologie. Nadat ze medeoprichter was van het eerste online marktonderzoeksbureau, heeft ze gewerkt als communicatiemanager bij bedrijven in de VS en Europa. In de jaren negentig woonde en werkte zij in Nederland