Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Bij de meeste kinderen die ouder worden verandert het denken, ze gaan steeds meer in taal denken. Het kind wordt een taaldenker. Bij een groot aantal kinderen gaat het anders. Zij blijven eerst denken in beelden en zoeken dan de taal erbij. We noemen ze beelddenkers.In het huidige onderwijs wordt vooral een beroep gedaan op de linkerhersenhelft en dit is over het algemeen de zwakkere kant van een beelddenker. Om beide type kinderen tot hun recht te laten komen is het van belang dat leerkrachten hun onderwijs aan kunnen passen. In De jonge beelddenker geeft Tineke Verdoes aan de hand van talloze praktijkvoorbeelden, casussen en tips aan hoe je dit als leerkracht op kunt pakken. Ze gaat in op de kenmerken van beelddenken, het sorteergedrag, de manier van problemen oplossen, het plannen en organiseren in de kleuterklas en groep 3, leren door middel van beleving. Ze laat aan de hand van taal- en rekenvoorbeelden zien hoe je rekening kunt houden met beelddenkers en daarbij put ze uit haar jarenlange ervaring als juf in de onderbouw. Ook ouders van beelddenkers vinden in deze uitgave tal van heldere aanwijzingen, voorbeelden en tips hoe ze thuis hun beelddenker kunnen stimuleren.