Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Human resources – menselijke grondstoffen…. Wat een gruwelijke term. Het gedachtegoed van Human Resources Management (HRM) stamt uit het midden van de jaren tachtig en is gebaseerd op beheersing van de mens als productiefactor via planning en controle. We zijn 35 jaar verder, maar in de meeste organisaties is deze visie nog steeds dominant.
HRM moet veranderen in Human Experience Management – HXM – en zelf de leiding nemen over deze transformatie. Daarvoor reiken de auteurs in De HX Factor zo’n 99 praktische en soms revolutionaire ideeën aan in een gloedvol betoog om organisaties menselijker te maken. Niet alleen omdat het deugt – organisaties zijn tenslotte groepen mensen die samen een doel proberen te bereiken – maar ook omdat het werkt. Menselijke organisaties zijn namelijk gezonder, duurzamer, geliefder, lerender en succesvoller.
De HX Factor is een unieke bundeling van expertise en voorbeelden uit de praktijk van adviseurs van Deloitte Human Capital, een leidende consulting firma in Nederland en daarbuiten.
De auteursopbrengsten van dit boek gaan naar de Stichting Lezen en Schrijven.
- Het is de hoogste tijd voor dit boek. Organisaties moeten leren hun eigen mensen centraal te stellen. Human Experience in plaats van Human Resources als leidraad voor het creëren van gezonde en succesvolle organisaties. Het boek geeft op een veelheid van terreinen, zoals leren en ontwikkelen, belonen en veranderen, concrete handvatten voor mensgerichte organisaties. Een belangrijk boek voor iedereen die organisaties weer menselijker wil maken. Jaap Winter, hoogleraar Ondernemingsrecht, Corporate Governance en Gedrag, VU Amsterdam; partner bij Phyleon.
- De ruim dertig (!) auteurs schetsen een inspirerende, uitdagende, maar vooral menselijke visie op de mens in organisaties. Dit mooi vormgegeven boek met aansprekende praktijkvoorbeelden gaat zeker een bijdrage leveren aan de noodzakelijke omwenteling van Human Resource Management naar Human Experience Management! Raymond van Hattem, directeur HRM ProRail
- De moderne mens verlangt van werk net zoveel als van liefde, dus het is nu tijd onze organisaties te humaniseren. Dit boek is een aanrader voor een ieder die is begaan met de toekomst van werk, welzijn en geluk. Lucas van Wees, directeur HRM Universiteit van Amsterdam en President European Association for People Management (EAPM)
- Wat een originele titel, De HX Factor! Als HRM-directeur ga ik voor HXM in plaats van HRM. Dit boek is een aanwinst, leest prettig en biedt handzame, inspirerende tips. Jolanda Sappelli, directeur HRM ASR