Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het gaat niet goed met het rekenonderwijs in Nederland. De leerlingen van nu komen van school met minder rekenkennis dan eerdere generaties. Deze daling van kennis en prestaties geldt ook voor taal. Lezen, schrijven en rekenen – het blijft maar achteruitgaan.
Er zijn ook lichtpuntjes. Overheden en particulieren nemen initiatieven om het neergaande tij te keren. Dit boek doet verslag van zulke hoopgevende initiatieven. Het is deels een vervolg op en deels een voortzetting van De gelukkige rekenklas uit 2008. Dat was een bundeling kritische besprekingen van het toen nog oppermachtige ‘realistische rekenen’. Dit nieuwe boek vertelt ook wat er nu voor goeds gebeurt. De auteurs dragen allen bij aan het doen ontstaan van meer en meer gelukkige en succesvolle rekenklassen.
De gelukkige rekenklas aan het werk is bedoeld voor allen die met rekenen, rekendidactiek en rekenmethodes te maken hebben: leerkrachten, onderwijspsychologen, politici, schoolbegeleidingsdiensten en, natuurlijk, ouders met schoolgaande kinderen.
Marisca Milikowski is als psycholoog verbonden aan de Rekencentrale, een praktijk voor rekenen en dyscalculie.
Tom Braams is onderwijspsycholoog en dyslexiespecialist.
Met bijdragen van Ron Aharoni, Hugo Bakker, Martin Bootsma, Ank van Campen, Jan van de Craats, Peter Langerak, Rob Milikowski, Eva Naaijkens, Marije van Oostendorp, Liesbeth van der Plas, Marcel Schmeier, Stephan Vermeire, Arjen de Vries, Sietske Walda en beide redacteuren.