Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. De eerste drie maanden van een nieuwe toekomst

De eerste drie maanden van een nieuwe toekomst

werken aan de strategie voor de onderneming

Eric Wiebes, Marc Baaij, Pieter Witteveen
Hardcover | Nederlands
€ 24,99
+ 49 punten
Levering 2 à 3 werkdagen
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Top strategieconsultants hanteren een unieke aanpak bij het opstellen van een strategie voor hun cliënte. Een aanpak die totaal verschilt van die van de strategieafdelingen van de ondernemingen en de businessscholen. Dit boek beschrijft die aanpak stap voor stap. Het legt uit hoe strategieconsultants aan het werk gaan in een organisatie die ze niet kennen, hoe ze de waarheid op tafel krijgen, hoe ze samen met de organisatie de toekomst vormegeven en hoe ze cynici enthousiast maken.
Dit is geen boek vol strategische raamwerken. Geen 7S-mo-dellen, geen SWOT-analyses, geen nieuwe theorieën over de kernavaardigheden van de organisatie. Dit is een werkboek voor managers en MBA-ers die in korte tijd een problem moeten oplossen en snel tot een bruikbaar eindproduct willen komen. Het geeft voorbeelden uit de praktijk, beschrijft een case door het hele boek heen, waarschuwt voor valkuilen en ontkracht fables. Lees in dit boek:
- Waarom een strategie bedenken meer is dan 'gewoon logisch nadenken'
- Waarom je niet altijd een visie hoeft te hebben, en hoe je tot ideeën kunt komen zonder cretief te zijn
- Wat het strategische verschil is tussen een hoed en een wandelstok
- hoe je zonder bedrijfsspionage inzicht krijgt in de concurrent
- Wat de meest gemaakte founten zijn in een financieel model, en wanneer een financieel model geen zin heeft
- Hoe je zorgt dat je resultaten niet 'in de la' verdwijnen.
Eric Wiebes en Pieter Witteveen hebben tezamen tientallen jaren ervaring in strategieconsultancy. Marc Baaij doceert strategievorming aan de Rotterdam School of Management.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
194
Taal:
Nederlands

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9789055944538
Verschijningsdatum:
2/08/2007
Uitvoering:
Hardcover
Afmetingen:
200 mm x 210 mm
Gewicht:
803 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 49 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.