Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dit boek maakt deel uit van onze reeks Beleid voeren in het onderwijs. Abonnees op deze reeks ontvangen drie pockets per jaar aan voordeeltarief van 30 euro per pocket. Het abonnement is jaarlijks opzegbaar.
In de reeks diepen we actuele thema’s uit die raakvlakken hebben met zowel onderwijsbeleid als school- en klaspraktijk. Voor leerkrachten, directeurs, schoolbestuurders, lerarenopleiders, beleidsverantwoordelijken en iedereen die zich betrokken voelt bij hedendaagse ontwikkelingen in het onderwijs. Gastauteurs leveren kwaliteitsvolle bijdragen op basis van hun expertise en ervaring, de coördinatie is in handen van een divers samengestelde redactieraad.
Directeur zijn van een school vergt specifieke vaardigheden en een grote dosis veerkracht. Veel leidinggevenden van scholen haken af en schoolbesturen vinden slechts moeizaam nieuwe directeurs. Het woord directeurscrisis wordt steeds vaker in de mond genomen.
Een paradigmashift naar een andere invulling van het concept schoolleiding lijkt dus onafwendbaar. Dat vraagt niet enkel kennis van wat mogelijk is binnen de huidige regelgeving maar ook moed om de stereotype beelden van de schooldirecteur los te laten.
Deze publicatie is dus geen klachtenbundel, maar plaatst het concept schoolleiding in een verfrissend perspectief en beantwoordt de vraag waar we naartoe moeten met het schoolleiderschap en hoe we dat kunnen bereiken. Die zoektocht vormt de rode draad doorheen dit boek.
Met bijdragen van onder meer Geert Devos, Peter DeWitt, Koen Marichal, Liesbeth Piot, Elke Staelens en Hartger Wassink. Lees hier de inhoudstafel.