Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Protagoras beansprucht, die Jugend erziehen zu können. Warum nicht? Wenn «Mensch Maß aller Dinge» ist, kann jeder jeden 'besser' machen... Für Plato geht das nicht auf. Insofern Pädagogik Menschen dazu bringen will, 'bessere' Wesen zu werden, verlangt sie nach Plato ein gesundes Verständnis von 'Sein' überhaupt. Diese Studie untersucht die ontologischen Implikationen des Homo mensura-Satzes, Protagoras' Prämisse, im 'Theaitetos' - einem Dialog, der selten ontologisch gelesen wird. Wenn der protagoräische Prämisse den pädagogischen Anspruch nicht trägt, dürfte der 'Protagoras' gar nicht eigentlich von den erzieherischen Fragen handeln, die diskutiert werden. Es könnte sich herausstellen, dass er einen 'verborgenen' Diskurs enthält...
Protagoras claims to be able to educate the young. If «Man is Measure of Everything», anybody can make everybody 'better'... To Plato, this doesn't add up. Insofar as pedagogy aims at making humans become better beings, to Plato it supposes a sound conception of 'being' per se. This study explores the ontological implications of homo mensura, Protagoras' premiss, in the 'Theaetetus' - a dialogue which is rarely read ontologically. If the Protagorean premiss doesn't support the pedagogical claim, the 'Protagoras' might not even be about the educational questions under discussion, but turn out to contain a 'hidden' discourse...