Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Over the past two thousand years the didactic poem has been a central genre in Latin literature. Although the existence of the genre is well-documented in Classical Antiquity and the post-Renaissance period, its development during the Middle Ages has never been properly assessed before. Professor Haye's book corrects this situation. The didactic poem flourished in the medieval period, and became the most important didactic tool in schools and universities. From the 12th century onwards it also became a model for the vernacular literature of Germany, England, France, and Italy. Apart from giving an overview of the genre in the Middle Ages, this book notes and evaluates many as yet unpublished poems. It also makes an important contribution to the methodological problems involved in the accurate description of a historical genre.