Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book focuses on the 'dark side' of popular music by examining the ways in which popular music has been deployed in association with violence. Cloonan and Johnson address the physiological and cognitive foundations of sounding/hearing and provide a historical survey of examples of the nexus between music and violence, from (pre)Biblical times to the late nineteenth century. The book also concentrates on the emergence of technologies by which music can be electronically augmented, generated, and disseminated. The authors investigate the implications of this nexus both for popular music studies itself, and also in cultural policy and regulation, the ethics of citizenship, and arguments about human rights.