Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The panoramic story of how the horror genre transformed into one of the most incisive critiques of unchecked American imperial power
The American empire emerged from the shadows of World War II. As the nation’s influence swept the globe with near impunity, a host of evil forces followed—from racism, exploitation, and military invasion to killer clowns, flying saucers, and monsters borne of a fear of the other. By viewing American imperial history through the prism of the horror genre, Dark Carnivals lays bare how the genre shaped us, distracted us, and gave form to a violence as American as apple pie.
A carnival ride that connects the mushroom clouds of 1945 to the beaches of Amity Island, Charles Manson to the massacre at My Lai, and John Wayne to John Wayne Gacy, the new book by acclaimed historian W. Scott Poole reveals how horror films and fictions have followed the course of America’s military and cultural empire and explores how the shadow of our national sins can take on the form of mass entertainment.