Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet essai d’Ismail Kadaré marie deux aspects de la littérature en apparence opposés : l’universalité d’une œuvre (par conséquent celle de Dante) et l’appréciation et le cheminement de celle-ci au fil du temps dans un pays à l’histoire singulière, fortement imprégnée de caractéristiques locales : l’Albanie, si souvent et si longtemps (de Rome à Mussolini) colonie ou protectorat italien (quand elle n’était pas province ottomane). Après une présentation de la portée de l’œuvre, à la fois universaliste et marquée par la forte personnalité de Kadaré, ce dernier nous accompagne dans une vision de La Divine Comédie à travers le rapport tour à tour grotesque, douloureux, en porte à faux, consolateur et toujours terriblement nécessaire, de l’œuvre du poète avec l’histoire chavirée de l’Albanie.