Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cet ouvrage met en lumière onze femmes artistes, immergées dans leur travail quotidien au cœur de leur lieu de prédilection : l’atelier.
Etel Adnan, Geneviève Asse, Pierrette Bloch, Geneviève Claisse, Parvine Curie, Sheila Hicks, Shirley Jaffe, Véra Molnar, Aurélie Nemours, Marta Pan et Judit Reigl sont toutes de la même génération ; celle qui les a fait naître avant la Seconde Guerre mondiale, celle qui les a fait atteindre leur maturité artistique dans les années 1950 et 1960, celle qui les fait ressurgir après l’an deux mille dans les musées et les galeries. L’autre lien qui les rassemble est celui de l’abstraction, toutes les sortes d’abstractions, car sous cette étiquette se cachent autant d’approches artistiques et de possibilités d’expression qu’il y a d’artistes.
En couverture, de gauche à droite et de haut en bas : Geneviève Claisse, Geneviève Asse, Parvine Curie, Marta Pan, Sheila Hicks,