Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dancing Bodies of Devotion: Fluid Gestures in Bharata Natyam examines how Bharata Natyam, a traditionally Hindu storytelling dance form, moves across religious boundaries through both incorporating choreography on Buddhist, Christian, Muslim, and Jain themes and the pluralistic identities of participants. Dancers traverse religious boundaries by reformulating an aesthetic foundation based on performative rather than solely textual understandings of rasa, conventionally defined as a formula for how to physically craft emotion on stage. Through the ethnographic case studies of this volume, dancers of Bharata Natyam innovatively demonstrate how the rasa of devotion (bhakti rasa), surprisingly absent from classic dance-related texts, serves as the pivotal framework for expanding on their own interreligious thematic and interpretive possibilities. In contemporary Bharata Natyam, bhakti rasa is not just about enhancing religious experience; instead, these dancers choreographically adapt various religious identities and ideas in order to emphasize pluralistic cultural and ethical dimensions in their work. Through the dancing body, multiple religious and secular interpretations fluidly co-exist.