Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Edmond Haraucourt's Daâh: The First Human (1914) begins with the proto-humans Dâh and his wives, Hock and Ta, living a solitary existence, and then sketches, episodically, an account of their slow ascent towards civilization. With Daâh serving as a kind of "collective hero," the novel proceeds through a sequence of epiphanies that includes the invention of families, the axe, clothes, religion, fire and, ultimately, a burgeoning awareness of what will someday become our world. Daâh is a milestone in the genre of prehistoric fantasy, taking into account the then-new discipline of physical anthropology and attempting to bridge the gaps left by science. Haraucourt aspires to a kind of truthfulness in its depiction of the psychological and social processes involved in the pattern of change and discovery, and is remarkable in his ability to portray characters who are not yet us. That is what makes Daâh unique and a true masterpiece.