Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Curriculum, Spirituality, and Human Rights towards a Just Public Education examines the integration of spirituality--not religion--into U.S. public education and curriculum. The volume challenges celebratory 'curricularized' forms of human rights and frames spirituality as a counter-hegemonic human right. Drawing on autobiography as inquiry, Rogério Venturini unpacks his spiritual struggles--'from within'--and experiences as a progressive spiritual person and educator. The volume examines the subjectivity and objectivity of spirituality, exploring the lethal social impact triggered by the absence of spirituality at the table of the so-called curriculum conversations.
This volume places the struggle for spirituality in our field as a political struggle and challenges the epistimicidal nature of such conversations. Venturini draws on critical, anti-colonial, and decolonial frameworks and argues for an epistemological move towards an itinerant curriculum theory, one that responds to the world's endless epistemological diversity and difference by assuming a non-derivative non-abyssal approach.