Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Curating the Moving Image, influential curator and theorist Mark Nash draws on his work at Documenta11, the Venice Biennale, and elsewhere to explore the possibilities of contemporary curation. Constructing this richly illustrated book as a curatorial project in and of itself, Nash outlines several key concepts that range from exhibition architecture and curating as an affective and artistic practice to post-cold war aesthetics and contemporary Chinese art. Throughout these essays on contemporary art, film, and installation, Nash offers critical commentary and reflection on exhibitions he has curated, including those that focus on socialist and utopian ideals following the end of the Cold War. He also folds curating into a discussion of forms of artistic production that are connected to alternative trajectories of collective and collaborative practice. Ultimately, Nash demonstrates that the art world and contemporary curatorial practice constitute some of the most important tools for social and aesthetic exchange in the twenty-first century.