Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Studies of cultural tourism and indigenous identity are fraught with questions concerning exploitation, entitlement, ownership and authenticity. Unease with the idea of leveraging a group identity for commercial gain is ever-present. This anthology articulates some of these debates from a multitude of standpoints. It assimilates the perspectives of members of indigenous communities, non-governmental organizations, tourism practitioners and academic researchers who participated in an action research project that aims to link research to development outcomes. The book's authors weave together discordant voices to create a dialogue of sorts, an endeavour to reconcile the divergent needs of the stakeholders in a way that is mutually beneficial. Although this book focuses on the Khomani Bushmen and the Zulu communities of Southern Africa, the issues raised are ubiquitous to the cultural tourism industry anywhere.