Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In this concise and detailed work, Salim Lamrani addresses questions of media concentration and corporate bias by examining a perennially controversial topic: Cuba. Lamrani argues that the tiny island nation is forced to contend not only with economic isolation and a U.S. blockade, but with misleading or downright hostile media coverage. He takes as his case study El País, the most widely distributed Spanish daily. El País (a property of Grupo Prisa, the largest Spanish media conglomerate), has editions aimed at Europe, Latin America, and the U.S., making it is a global opinion leader. Lamrani wades through a swamp of reporting and uses the paper as an example of how media conglomerates distort and misrepresent life in Cuba and the activities of its government. By focusing on eight key areas, including human development, internal opposition, and migration, Lamrani shows how the media systematically shapes our understanding of Cuban reality. This book, with a preface by Eduardo Galeano, provides an alternative view, combining a scholar's eye for complexity with a journalist's hunger for the facts.