Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
There is a recent marketing trend to make shopping a positive experience for the consumer. A pleasant store environment is created with lights, music, an attractive store layout, and friendly service personnel so that shopping has become fun, just like a visit to the movie theatre. The pleasant store atmosphere created seeks to enhance the consumers' experience and encourages purchases by uplifting consumer mood. Although retailers today expend a lot of resources to create a pleasant store environment, they know little about the overall effects on consumer affect and behaviour. The presented research studies consumers' affective reactions to naturally occurring shopping experiences in shopping centres, with the overall aim to investigate consumers' emotional and behavioural reactions. A hierarchical emotion descriptor model is developed and tested for an integrated understanding of consumers' reactions to shopping experiences. The book concludes with the discussion of managerial implications.