Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Crisissen zijn onvermijdelijk in onze onvoorspelbare wereld. Ook in zorgorganisaties, klein of groot. De betrokkenen en de samenleving verwachten op dat moment een alerte reactie. Maar ben jij daar als algemeen directeur, preventieadviseur, veiligheidscoördinator of communicatiespecialist wel klaar voor?
Hoe ga je om met een medische fout? Wat als er plots brand uitbreekt? Hoe reageer je op ontoelaatbare foto’s, door personeelsleden op sociale media gepost? Wat doe je als er patiëntgegevens gehackt zijn? Welke actie onderneem je als een persoon met dementie of psychische problemen uit je voorziening ontsnapt? Hoe benader je een ontevreden familielid dat naar de pers stapt? Kortom, hoe zorg je ervoor dat dit soort crisissen niet met jou of je zorgorganisatie aan de haal gaat?
Crisisbeheer in zorgorganisaties zorgt ervoor dat je beslagen op het ijs komt. Je krijgt inzicht in de drie bepalende domeinen voor efficiënt crisisbeheer: operaties op het terrein, strategisch crisismanagement en crisiscommunicatie. Samen vormen ze de gouden driehoek van het crisisbeheer. In dit boek lees je alles over een goede voorbereiding, samenwerking en planning, het trainen van processen en een optimale coördinatie. Praktische voorbeelden en nuttige inzichten van experts en professionals uit de zorgsector illustreren de theorie, en helpen je die eigen te maken. Zo kan je met een beheersbare inspanning aan de slag wanneer een crisis je overkomt!
STIJN PIETERS en HUGO MARYNISSEN zijn managing partners van het crisisadviesbureau PM. Voor dit boek putten ze uit hun jarenlange ervaring in bedrijven, overheden en zorgorganisaties. Crisisbeheer in zorgorganisaties kwam tot stand in samenwerking met ZORGNET-ICURO, de grootste Vlaamse koepelorganisatie van zorgvoorzieningen.