Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the relationship between creativity and cultural values, including Western and Eastern perspectives. Creativity, as process and product, occurs within as well as against tradition from early to modern times. Shirley Paolini offers a pluralistic account of theories of creativity, drawing upon literary criticism, aesthetics, and psychology. She makes a case for Janusian thinking, the Collective Unconscious, and the dreamlike experience. The author extends theories of creativity in a series of primarily literary case studies. She compares works of Dante, Kafka, Dali, Blake, and Joyce; Dostoyevsky and Solzhenitsyn; Twain and Michener, and Ai-Ling Chang and Li Ang. The book shows how creativity operates under varying cultural values and expectations.