Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is about creativity and intelligence and the way they arise in mathematics and science. Creativity and intelligence are intimately connected; they are two facets of what the book calls creative intelligence. When creative intelligence manifests in mathematics and science, it is referred to as deep thinking. Thus, this book is an elaboration of the earlier book Deep Thinking. Creative intelligence involves both conscious and non-conscious elements, differing from systematic, rule-based thinking found in mathematical proof or computer programs. It is the thinking behind breakthroughs in mathematics, paradigm changes in science, and conceptual learning.Sources include the cognitive development of number in children, neuropsychology, and the historical development of mathematics and science. The approach is original, drawing from the author's experience as a mathematician, philosopher, teacher, and writer.This leads to a new view of mathematics and science as processes of human creative expression rather than rigid theoretical edifices. Mathematics is seen as conceptual, structured around the 'Conceptual System.' Science and technologies are understood through the conceptual systems they create. Deep thinking is revealed by how one conceptual system morphs into another across fields.This approach opens a new perspective on education as the unfolding of student creative intelligence, and on Artificial Intelligence. AI is seen as intelligent and creative but not conscious. Yet it shares many characteristics with creative intelligence, which is shown to be universal and present not only in human creativity but also in the evolution of life and the structure of the physical universe itself.