Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book aims to explore counting as an often-overlooked research tool for qualitative projects. Building off of a research method invented by the author in 1986 called counting schedules, this volume provides instruction on how to use counting not only to enhance fieldwork results, but also as a form of analysis for extant field notes, interview results, self-reporting diaries or essays, primary archival material, secondary historical texts, government sources, and other documents and narratives, including fictional work. The author buttresses his discussion of counting schedules with extensive examples from previous fieldwork and research experiences, drawing on three decades of anthropological experience in Canada and the Pacific Islands. Counting as a Qualitative Method provides ethnographic researchers with the answer to the number-one question asked by qualitative and non-qualitative researchers alike: How can a qualitative researcher know his or her results are reliable?