Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Counterfeit Culture explores the possibility of writing epic in an age of alternative facts. Examining six attempts to forge an American prose epic since 1960, this study goes on to trace a national tradition of inauthenticity, stretching back across four centuries. In works by authors such as Pynchon, Gaddis and Burroughs, the contemporary turn away from truth and authenticity can be seen as a return to an established line of literary tricksters and confidence men, with tropes of fraud and artifice running deep in the American grain. Combining archival work with historically-inflected analysis of literary narrative, this book ranges through questions of identity, technology, history, and music in its engagement. From Marguerite Young's inquiry into psychological disintegration to William T. Vollmann's ongoing cycle of false histories, the study introduces a new reading of the American epic.