Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Cosmopolitanism, Nationalism, and Individualism in Modern China analyzes important aspects of Chinese intellectual life and cultural practices that formed and informed the historical phenomenon known as the New Culture era. Through examining an influential newspaper supplement published in Beijing during 1918-1928, along with other contemporary sources, the book explores the full dimensions and rich textures of the intellectual-literary discourses of the time period and contributes to a re-consideration and re-appreciation of the New Culture phenomenon in modern China. It highlights a key intellectual-moral paradox in Chinese discourses between cosmopolitanism as an idealistic aspiration and nationalism as a practical imperative, both in complex relationship to individualism, a paradox that ultimately speaks to the constant negotiations between Chinese tradition and Western culture in the making of Chinese modernity. These issues have remained vitally relevant to China and the world nearly a century later.