Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
By approaching her subject from thirty-three different angles, Sabine Zurmühl is able to paint a more finely differentiated portrait of Cosima Wagner than the one proposed by most modern observers, who see her overwhelmingly as the epitome of anti-Semitism and artistic obstinacy. Her long and disjointed life was beset by multiple scandals and was notable for its many upheavals, requiring her to be fluent in several different languages. The daughter of the internationally acclaimed pianist Franz Liszt and the French aristocrat Marie d'Agoult, she married the conductor Hans von Bülow before taking the bold decision to embark on a scandalous affair with Richard Wagner, whom she protected and supported on his journey towards international recognition. On Wagner's death she set the Bayreuth Festival on a sound financial footing and in doing so rewrote the history of the theatre. Passionate, persistent, independent and unerringly clear-sighted, she became an object of public interest who led a provocative life of her own choosing, while ignoring the prescribed rules and norms of her day.