Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the relationship between the perceived corporate ethical behaviour and Brand Trust in the innovative online environment. Hitherto there has been extremely limited literature about this issue and Delgado's Brand Trust model is associated for the first time with the characteristics of an ethical company. The existing bibliography is sketched, touching upon the interaction of CSR and Brand Trust in the novel communicative context of the Internet. Mixed methodology, by means of small-scale survey and in-depth interviews, was used in order to integrate the quantitative and the qualitative results for an overall interpretation of the research issues. Internet is found to be the most appropriate medium for communicating CSR to contemporary, more ethically oriented consumers that expect from companies to manifest social responsibility and concern. Through the use of SPSS, data analysis supports the initial presupposition that Brand Trust and perceived ethical behaviour correlate strongly.