Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • In januari gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • In januari gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Taal
  3. Literatuurwetenschap
  4. Literatuurgeschiedenis
  5. Contre saint Proust ou La fin de la littérature

Contre saint Proust ou La fin de la littérature

ou la fin de la Littérature

Dominique Maingueneau
Paperback | Frans
€ 15,75
+ 31 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Zarathoustra le héros de Nietzsche rencontre un ermite et s'étonne: comment cet homme peut-il ignorer que Dieu est mort ? C'est un étonnement de cette sorte qui porte ce livre: la Littérature est morte mais ses fidèles semblent l'ignorer Certes on continue à produire quantité de romans et de poèmes mais ce n'est plus cette Littérature majuscule qui régnait sur la culture et qui était à la fois une certaine conception de la création une certaine manière d'étudier les oeuvres et un certain découpage des institutions de savoir Pour analyser les évolutions de tous ordres qui condamnent cette majestueuse machine ce livre prend pour point de départ la thèse défendue par Proust dans Contre Sainte-Beuve : étudier la vie d'un créateur ne serait d'aucun intérêt pour comprendre son oeuvre à l'instar d'un Van Gogh en peinture Proust représente – par son oeuvre comme par sa vie – une des figures les plus emblématiques de cet univers qui s'efface sous nos yeux Sa thèse condense un certain nombre de présupposés aujourd'hui largement admis mais qui font obstacle à une appréhension du fait littéraire

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
187
Taal:
Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782701144443
Verschijningsdatum:
5/09/2006
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
140 mm x 220 mm
Gewicht:
237 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 31 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
solden
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.