Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Studies of the icon in Byzantium have tended to focus on the iconoclastic era of the eighth- and ninth-centuries. This study shows that discussion of the icon was far from settled by this lengthy dispute. While the theory of the icon in Byzantium was governed by a logical understanding that had limited painting to the visible alone, the four authors addressed in this book struggled with this constraint. Symeon the New Theologian, driven by a desire for divine vision, chose, effectively, to disregard the icon. Michael Psellos used a profound neoplatonism to examine the relationship between an icon and miracles. Eustratios of Nicaea followed the logic of painting to the point at which he could clarify a distinction between painting from theology. Leo of Chalcedon attempted to describe a formal presence in the divine portrait of Christ. All told, these authors open perspectives on the icon that enrich and expand our own modernist understanding of this crucial medium.