Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a book about the encounters that contemporary North American fiction stages with distinct strands of self-help. Its central argument is that the varied practices of ever-expanding and diversifying self-help cultures are generatively elastic sites of inspiration as well as antagonism for contemporary authors: spaces where they can explore what it means to be better on personal, ethical, and societal terms. It offers new perspectives on the work of nine very different writers by exploring how they play different forms of self-help off against one another. This book shows how in the clashes between practices ranging from commencement speeches and grassroots communitarian self-help to time-management productivity manuals, trauma recovery theories, pop-neuroscience, and makeover cultures, contemporary writers try to find ways of reimagining authority and agency beyond individualism, asking how - and if - it is possible to live and write 'better' in our compromised neoliberal world.