Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Dans L’écriture-femme, Béatrice Didier rappelle les siècles de tradition orale où le rôle de la femme a été déterminant, particulièrement à travers le contage. Il nous a donc semblé intéressant de poursuivre cette recherche en étudiant ce que des contemporaines ont fait et font du conte : comme « conteuse » du récit pour enfants comme Carmen Martin Gaïté, comme plasticienne trouvant dans les contes fantastiques une sortie pour l’exploration identitaire comme Leonora Carrington , comme romancière transformant le conte de l’enfance dans le tissu de l’écriture romanesque comme Simone Schwarz-Bart, Sylvie Germain et Nancy Huston , comme conteuse aujourd’hui, dans un nouveau rapport au public et à la tradition.