Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book, set against the background of accounts of globalisation, aims to figure out the consumer orientation of the middle class in contemporary China, in particular how the new elements in consumer orientation operate in the Chinese context. It focuses on the contemporary middle class. Data used in the book are taken from national representative surveys conducted in the recent decade and also from 30 interviews with middle class people in Beijing. The book focuses on the consumption patterns from everyday consumption, taste and material culture. It highlights consumers' self-referential orientations: the pursuit of pleasure, tempered by considerations regarding comfort, is a significant form of aesthetic justification. Living within one's means i.e. keeping a balance between expenditure and income is the main moral justification. Consumers' orientations draw on a new set of elements, conceptualised in this research as 'the orientation toward personal pleasure and comfort'. This orientation is shaped by social conventions, traditional values and the metropolitan context. The findings challenge the stereotype of the Chinese 'new rich' and the one-dimensional pictures of tendencies towards either conspicuous display or frugality.