Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Het handboek Consumentengedrag: toegepaste basisconcepten is een studieboek om met meer inzicht en kennis klantgerichter te ondernemen. Centraal staat de ?consumens?, het individu dat producten en diensten aanschaft, verbruikt en gebruikt, en streeft naar meer dan gewoon consumeren. Een inzicht dat groeit en aanleiding geeft tot meer aandacht voor de mens achter de ?consument?.
Hoe komt het koopgedrag van mensen tot stand? Wat zijn de menselijke ?denk- en doe?-mechanismen die resulteren in een bepaald koopgedrag? Welke sociale invloeden spelen een rol in het dagelijkse leven van het individu? Zijn er inzichten en concepten die een bedrijf kunnen helpen om een (ethisch en deontologisch) verantwoord klantgericht commercieel beleid te voeren?
De essenti?le concepten aangereikt uit diverse menswetenschappen worden toegelicht en ge?llustreerd met praktijkvoorbeelden. Ieder hoofdstuk vangt aan met een handige Leeswijzer ? vragen en stellingen die de lezer aanzetten om de aangereikte materie in een ruimere context te situeren. Basisconcepten uit de psychologie, sociologie, sociale psychologie, neurologie ? worden praktijkgericht aangebracht. Het zet de lezer aan om dit boeiende vakgebied beter te leren kennen en te exploreren.
Dit boek richt zich voornamelijk naar studenten hoger onderwijs, met een stevige interesse in het marketingvakgebied, die explicieter en met meer inzicht en begrip het commerci?le beleid van een organisatie willen onderbouwen. Ook voor de bedrijfspraktijk is dit boek een aanrader. Het vakgebied ?consumentengedrag? kent een razendsnelle evolutie. Kennis van de basisconcepten en hoe die steeds verder evolueren en verfijnd worden met actuele inzichten, is voor de bedrijfsmedewerker een onmisbare vakkennis.
OVER DE AUTEUR
Johan A.M. Vanhaverbeke is actief als gecertificeerd interim-manager en heeft tal van strategische en operationele managementopdrachten uitgevoerd voor gerenommeerde (inter)nationale bedrijven. Hij is docent marketing en bedrijfsorganisatie aan HUB en wetenschappelijk adviseur van STIMA EDUCTION, het opleidingsinstituut van STIMA (Stimulating Marketing).