Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Je cadeautjes zeker op tijd in huis hebben voor de feestdagen? Kom langs in onze winkels en vind het perfecte geschenk!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Large corporations, and especially minerals companies, are today expected to 'engage' with local communities, as part of a broad trend towards sustainability and social responsibility. The term community engagement suggests a power shift towards a consensual, social union of corporate and community interests, in sharp contrast to the profit focus of shareholder-centred models of the corporation. This study unpacks the emerging discourse of community engagement, to consider what it means to some of the people doing it, and investigates how it is socially and discursively constructed. Firstly, using phenomenography, it explores how they understand community engagement at a local level. Secondly, using critical discourse analysis, it investigates how competing discourses construct these understandings. To provide a real-world context, the study considers contemporary and contentious issues in the Australian minerals industry: water use and Indigenous relations. It concludes that, if managers are to practise genuine community engagement, they must develop dialogic processes that actively engage with conflict, contradiction, and dissent.