Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Consommer moins, consommer mieux

Serge Papin, Jean-Marie Pelt
Paperback | Frans
€ 13,90
+ 27 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

De quoi peuvent bien débattre Serge Papin, patron atypique de la grande distribution (Système U), et Jean-Marie Pelt, écologiste convaincu ? De la « fin de l'existentialisme du caddie », signe des bouleversements récents des comportements des consommateurs.

En effet, la hausse des prix, la baisse du pouvoir d'achat, avec en toile de fond la crise économique internationale, ont poussé les Français à redéfinir leurs priorités d'achats. S'éloignant du superflu et du futile pour privilégier l'utile. Comparant les prix, optant plus massivement pour le hard-discount et les marques des grands distributeurs pour dépenser moins. Mais aussi privilégiant des produits respectueux de l'environnement (commerce équitable, produits bios) qui, eux, ne connaissent pas la crise.

Plus que des changements ponctuels, conjoncturels, répondant aux difficultés économiques actuelles, c'est une tendance durable qui s'esquisse depuis peu. Une évolution profonde des valeurs.

La consommation ne ferait plus le bonheur. Victime de ses excès, la société de consommation de masse serait vouée à disparaître pour laisser place à des consommateurs devenus « responsables ». Qualité des produits, qualité du service, prix réduits et proximité vont-ils devenir les maîtres mots d'une nouvelle consommation à échelle humaine ?

Ce dialogue, né d'une confrontation entre deux personnalités qu'a priori tout oppose, dépasse le choc des conceptions et prouve que les points de vue de représentants d'univers différents peuvent se conjuguer de manière constructive pour comprendre et préparer ce qui, demain, sera sans doute une société de l'après-consommation.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
124
Taal:
Frans

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9782746713512
Verschijningsdatum:
24/08/2009
Uitvoering:
Paperback
Afmetingen:
150 mm x 240 mm
Gewicht:
174 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 27 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
MUST-HAVES

Hier bloeit iets

Nu dubbele punten op onze selectie nieuwe titels
MUST-HAVES
Hier bloeit iets
AANGERADEN

Onze cadeautips

voor Moederdag
AANGERADEN
Onze cadeautips voor Moederdag
MOEDERDAG ACTIE

Alleen in onze winkels: kortingsbon van € 10 voor e-books

bij een Vivlio e-reader
MOEDERDAG ACTIE
Vivlio e-reader + € 10 aan e-books
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.