Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Agressief en zelfs gewelddadig gedrag van cliënten is een verschijnsel waarmee artsen en hun assisterende medewerkers helaas steeds vaker worden geconfronteerd – niet alleen in de poli of praktijkruimte, maar ook buiten werktijd. Deze overlast kan uiteenlopen van hinderlijk gedrag of verbale intimidatie tot grove beledigingen en zelfs lichamelijk geweld.Conflicten en agressie in de medische praktijk, geschreven voor huisartsen, medisch specialisten en hun assistenten, dient als een praktische handleiding om agressief gedrag te voorkomen of, als dit toch mocht optreden, het in te tomen. Daarnaast is dit boek geschikt voor overige beroepsbeoefenaren die contact hebben met zorgvragers, zoals bedrijfsartsen, apothekers of maatschappelijk werkers. De thema’s in dit boek zijn in oplopende mate van ernst gerangschikt. Bij elk probleemsituatie wordt de vraag gesteld: hoe kan men bij de confrontatie zicht op de situatie krijgen, controle over eigen emoties en het eigen gedrag houden, de leiding behouden en van daaruit de-escalerend optreden? Doel is hierbij te leren de conflictsituatie te beheersen en deze een voor alle partijen constructieve, zinvolle wending te geven.De hoofdstukken in dit boek kennen een uniforme opbouw. Elk hoofdstuk begint met een casus, waarna overwegingen volgen. In het onderdeel ‘Reflectie’ wordt de beschreven reactie van de handelende beroepsbeoefenaren kritisch belicht. Elk hoofdstuk wordt met adviezen afgesloten.