Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modern musical-analytical techniques are applied to a wide range of Western music, disregarding barriers between different kinds of music. Topics discussed fall into three sections: compositional poietics (poietics being the pre-compositional activities of composer theorists); structuralist approaches, extending musical-theoretical research to new repertoires; and musical-analysis employing techniques from other disciplines. The essays in this volume present current research into a wide range of Western music, disregarding barriers between different kinds of music, and drawing on modern musical-analytical techniques to draw together the varied subjects they explore. Contributors: Jonathan D. Kramer, Robert Cogan, Robert D. Morris, Andrew Mead, Cynthia Folio, Elizabeth West Marvin, Walter Everett, Jane Piper Clendenning, Jonathan W. Bernard, Ellie M. Hisama, Dave Headlam, Richard Hermann, John Covach, Nicholas J. Cook. Elizabeth West Marvin is Associate Professor of Music Theory at the Eastman School of Music; Richard Hermann is Assistant Professor of Music, University of New Mexico